Min förlossnings berättelse


Det jag minns..

Den 14  Februari på Alla hjärtans dag kl:20:45 då gick vattnet.
Så de blev o springa ner i duschen o ställa sig då det kom ut stötvis.

Jimmy va redan på väg hem till mig så han kom efter en stund.
Då jag ringt och fått vetat att jag skulle åka in o kolla hur de såg ut.

Så vi åkte in, Inga värkar eller så, och dom kolla att det va en vattenavgång
Skulle även kolla om ja öppnat mig men de gick inte för de gjorde ont!
Så vi åkte hem igen o skulle komma tillbaka nästa dag o kolla o så.

Men det behövdes inte, när vi väl kommit hem ca.00:30  satt värkarna igång.
O jag satt o höll koll på klocka o värkar o tillslut 3 värkar på 10 min.
Jag ringde in men dom tyckte jag skulle stanna hemma ett tag till.
Minns att jag tyckte det gjorde jävligt ont redan då.

Men vid 5 tiden ringde jag in igen för då gick de inte mer.. så ont!
Så då åkte vi in o värkarna va inget kul
gjorde ju så ont så man själv trodde man skulle föda närsom.
men vi kom in o dom började kolla ctg o värkar o så.

Mådde väldigt illa i början så spydde vätska i 3 omgångar.
Kändes som jag låg där o dog vid varje värk. och inget fick ja emot det.
förens vid 9 då började dom ge mig lustgas.
Och det hjälpte väldigt bra tycker jag men visst kändes de ändå.
Vet att jag kände mig ass packad :D haha.

Men där stod jag vid en sån hmm Gåstöd? lr va de nu heter.
o trodde helt säkert att jag skulle föda men nejdå jag va inte helt öppen.
Men gud va de då kändes va så ja nästan satt mig på golvet
av att jag tryckte så.

Jimmy försökte proppa i mig äpplejuice o vatten men de va inget ja ville ha.
O han prata om glass o grejer o trodde ba jag skulle spy när ja hörde de.

Hmm minns inte så jätte mkt mer tills Kryst värkarna kom
Det kändes som En kniv som satt på tvären o ville ut men fort gick de inte.
VET jag att jag tänkte va faaan har jag gett mig in på.
aldrig aldrig ska ja föda barn igen!!
Usch vilken Tanke.för ut kom min lilla skatt
Mitt absoluta Allt!
Tio fingrar & Tio tår.
Och helt jävla perfekt!!

Tack till min lilla Mamma o så klart till Jimmy som va hos mig då!

Vår lilla Andreas Liam Lamberg
15 Februari 2009 18:29
4750 gr & 53 cm

Han är så otroligt vacker! och jag är så otrolig stolt ;)





Kommentarer
Postat av: -Liam's Mamma

:/ jasså det fungerar för mig men prova igen

2009-03-16 @ 23:00:54
URL: http://thestoryinside.blogg.se/
Postat av: -Liam's Mamma

haha ååh jaa kan jag förstå..

härlig förlossningsberättelse :)

2009-03-16 @ 23:05:46
URL: http://thestoryinside.blogg.se/
Postat av: Sanna

Låter som det gör fan så ont, men fint ändå :) Jodå med Van, hon skulle väl aldrig lämna honom, eller tillåta tvärt om. Trots att han är ett otroget svin :P Hmm tror det var förra sommaren dom fick, om jag inte minns helt fel.

2009-03-16 @ 23:19:19
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Jadu ondast gör krystvärkarna tycker jag.. o ett tag där när man har dom riktiga värkarna, men då hjälper ju de om man tar Edan. :)

2009-03-17 @ 07:37:23
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Emmelie

vf fick du inte Eda?

Dom tjatade så jag tillslut tog de o jag ångrar jag verkligen inte.

Bästa jag gjort.

Lustgas fick jag direkt när jag blev inlagd på förlossningsrummet.. efter 4cm tror jag de va.

Men Edan hjälper ju dock inte mot krystvärkarna.. fy i helvete va ont dmo gjorde.. tur mna glömmer säger jag bara, annars skulle jag aldrig mer vilja ha barn :)

2009-03-17 @ 09:01:58
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0